събота, 3 март 2012 г.

Как да си направим картичка - калейдоскоп

Честит празник!
Снощи Ви обещах да покажа как да си направим картичка - калейдоскоп . Основната идея е, че калейдоскопът е нещо, което се променя при всяко завъртане. Затова стигнах до извода, че ми трябват няколко кръга с обща ос на въртене. Поради липса на време, за предизвикателството на Дони, направих съвсем опростен вариант само с два кръга.

Важно е кръгът над долния да бъде прозрачен.
Избираме си  някакви хартийки или картинки и от тях изрязваме още два кръга със същите размери.




Разделяме допълнителните кръгчета на ЧЕТЕН брой равни части. И започваме да облепваме с тях основните. Прозрачният кръг го облепвам от долната страна.












Ако ползвате някакво готово изображение, си ги номерирайте на гърба за да може след това при лепенето да не ги разместите и да ви се сглоби.

Отново разрязваме частите на допълнителните кръгчета, с които ще облепим основните.
  Тука съм разделила на по големи сектори. Долният кръг съм го облепила плътно, като през едни сектор съм сложила нечетните номера на изображението и съседните съм допалнила с лъскавите. Горният кръг съм облепила отново от долната страна,през един сектор, като съм подредила последователно четните номера в същата посока в която вървят нечетните.

и в крайна сметка при завъртане изображението се сглобява.
Може да разработите вариант с повече възможности, като използвате отгоре повече от един прозрачни кръга, но ще трябва да си поиграете повече с рязане и разчертаване.




2 коментара:

  1. Прекрасно! Благодаря за споделянето!

    ОтговорИзтриване
  2. Наистина интересно и аз се радвам че разказа. А ако не беше разкрила тайната съм сигурна че всеки щеше да намери свой начин, още по -сложен може би. Браво Силве!

    ОтговорИзтриване